Savannah

Clustermanager

Savannah werkt inmiddels 5 jaar bij PLUS. Wat jaren geleden begon als ‘wat bijverdienen’ in een PLUS in Dordrecht, eindigde in een baan als Clustermanager op het Servicekantoor.

Hoe ben je bij PLUS terechtgekomen?

Ik ben ooit begonnen als ‘broodmeisje’ bij een PLUS in Dordrecht, omdat ik wat wilde bijverdienen. Ook tijdens mijn studie Organisatiewetenschappen aan de Universiteit van Tilburg hield ik deze bijbaan aan. Ik reisde dus heen en weer tussen Tilburg en Dordrecht. Gewoon, omdat het daar zo ontzettend leuk was! Na een tijdje groeide ik door tot assistent hoofdcaissière, waarbij ik in het weekend de leiding over de kassaploeg had.

Omdat ik regelmatig dingen hoorde over het Servicekantoor werd ik nieuwsgierig naar de mensen die hier werkten en wat ze deden. Toen er een vacature kwam om de PLUS Helpdesk op te zetten, heb ik direct gesolliciteerd. Het was voor mij de ideale start: binnen no time leer je de organisatie kennen, weet je wie wat doet én hoe je de ondernemers en winkelmedewerkers kunt helpen. Vanuit daar ben ik doorgegroeid naar de functie van Processpecialist Finance & Kassa en inmiddels werk ik een aantal maanden als Clustermanager.

Hoe ziet een gemiddelde werkdag er uit?

In mijn rol als Clustermanager bewaak ik de continuïteit en kwaliteit van PLUS winkels. Dit betekent dat elke dag er anders uitziet. Soms zit daar een calamiteit tussen en moet ik mijn dag omgooien, omdat ik dan direct moet schakelen om zaken op te lossen.

Maar over het algemeen ziet mijn dag er zo uit:

Als mijn wekker om 6.00 uur gaat, start ik de dag eerst met het bijwerken van mijn mail. Omdat ik overdag altijd in afspraken zit of onderweg ben, werk ik mijn mail bij op een rustig tijdstip. Rond half 8 stap ik in de auto om naar mijn eerste afspraak te gaan. Meestal duurt een afspraak een dagdeel en bespreken we van alles. Dat kan de omzet- en resultaatontwikkeling zijn, maar ook het bespreken van commerciële initiatieven. Vanuit daar rijd ik naar mijn tweede en soms derde afspraak, afhankelijk van het onderwerp wat er op de agenda staat. Tussen 18.00 en 19.00 uur ben ik meestal weer thuis.

Wat is er zo leuk aan het werken bij PLUS?

Ik voelde me vanaf dag één echt thuis bij PLUS. Zowel in de winkel, jaren geleden, als op het Servicekantoor nu. Er hangt een fijne, informele sfeer: iedereen is bereid je te helpen en staat voor je klaar.

Daarnaast vind ik het leuk (en is het uniek!) dat PLUS met lokale zelfstandige ondernemers werkt. Zij maken namelijk het verschil binnen PLUS. En dat zie je en voel je terug in de winkel: je weet voor wíe je werkt en omdat elke winkel een ondernemer heeft, kan hij/zij ook lokaal het onderscheid maken en daarmee écht inspelen op de behoeften van de klant!